Hoe trek ik volgers naar mijn Facebook-pagina?
-
Maak publieke posts
Zorg ervoor dat uw posts voor iedereen zichtbaar zijn. Het lijk vanzelfsprekend maar soms denkt men daar niet aan. Zodoende zijn uw posts voor meer mensen zichtbaar en kunnen ze door velen gedeeld worden.
-
Hoe maak je een Facebook bericht?
Facebook-pagina's zijn openbare ruimtes. Iedereen die de pagina kan zien, kan uw bericht of opmerking zien. Wanneer u inhoud plaatst of commentaar geeft op een pagina, kan er een nieuwsbericht verschijnen in de Nieuwsfeed, maar ook op andere plaatsen op Facebook.
U kunt alleen inhoud plaatsen op Pagina's die bezoekers toestaan dit te doen.
Om inhoud te plaatsen op een pagina die u bekijkt:
- Klik in uw Nieuwsoverzicht linksboven op "Zoeken op Facebook".
- Zoek de pagina waarop u een bericht wilt plaatsen en selecteer deze in het vervolgkeuzemenu.
- Klik op "Maak een bericht" bovenaan de pagina en schrijf uw bericht.
- Klik op "Post".
-
Maak boeiende inhoud
Om nieuwe fans naar uw Facebook-pagina te lokken, zult u moeten verleiden. Aanwezig zijn, uitleggen wat u doet en een mooi logo hebben is niet genoeg.
Maak berichten waarin uw doelpubliek geïnteresseerd zal zijn, die zij leuk zullen vinden, waarop zij zullen reageren of die zij zullen delen. Wanneer u een bericht op Facebook maakt, zorg er dan voor dat het aan een van deze behoeften voldoet: vermaken, informeren, oplossen, onderwijzen.
Dit zal uw volgelingen en mogelijk ook hun vrienden erbij betrekken. Als aan geen van deze behoeften wordt voldaan wanneer u uw inhoud schrijft, bent u op de verkeerde weg.
-
Zorg voor regelmatige inhoud
Een Facebook-pagina die leeft is een Facebook-pagina die aantrekt! Het heeft geen zin om elk uur iets te posten (zoek het juiste evenwicht), maar wees actief. Laat uw fans zien dat u er bent, zodat zij zich u herinneren en over u praten. Kies de timing van uw berichten zorgvuldig.
Bijvoorbeeld, als u afhaalmaaltijden aanbiedt, post dan vóór de maaltijd. Maak van uw berichten een niet te missen evenement voor uw gemeenschap.
Maak deel uit van het dagelijkse leven van uw volgers.
-
Maak live video's met uw gemeenschap
U hebt een nieuw product ontvangen? Heeft u een verhaal te vertellen over uw bedrijf? Wilt u uw huidige project laten zien? Of uw kennis live laten zien? Neem even de tijd om een Facebook live te starten en dit moment met uw gemeenschap te delen. Deze video kan zelfs later nog bekeken worden door degenen die hem gemist hebben.
Nogmaals, zorg ervoor dat dit moment een toegevoegde waarde heeft voor uw volgers.
Maak uw volgers deel van uw bedrijf en laat ze zien wie u bent!
-
Hoe begin ik een Facebook Live?
Om een live stream te starten:
- Druk op Live bovenaan je feed.
- U kunt het type uitzending kiezen (bijvoorbeeld Live Weergave) of op drukken om een effect toe te voegen. U kunt ook een effect toevoegen nadat u uw uitzending hebt gestart.
- Druk op om uw uitzending te starten.
- Druk op Voltooien om uw uitzending te beëindigen.
Om een live uitzending in een groep te starten, navigeert u naar uw groep en drukt u op Live. Als u een live-uitzending in een evenement wilt starten, navigeert u naar het evenement en tikt u op Zeg iets... en vervolgens op Live video.
Opmerking: Om kijkers tijdens een live-uitzending te blokkeren, houdt u de profielfoto naast de opmerking van een kijker ingedrukt en drukt u vervolgens op Blokkeren.
Denk eraan, je uitzending moet volgens onze regels verlopen. Meer informatie over onze regels voor Facebook Live.
Meer informatie over het starten van een live uitzending vanuit een Messenger-ruimte op Facebook.
-
Zorg voor Facebook Stories
Facebook-stories zijn een snel en doeltreffend promotiemiddel. Met een paar eenvoudige stappen kunt u visuele inhoud direct in de nieuwsfeed van uw fans laten zien.
-
Communiceer met uw volgers
Als uw inhoud boeiend genoeg is, zal hij zeker opmerkingen of interacties genereren via Facebook Messenger.
Laat deze interacties niet onbeantwoord en laat uw volgers zien dat u er voor hen bent.
Reageer op opmerkingen, wakker het debat aan of bedank hen gewoon voor hun feedback.
-
Organiseer winacties
Wie houdt er niet van spelletjes en nog meer als het erom gaat iets te winnen? Winacties zijn een zeer doeltreffende manier om nieuwe abonnees te krijgen.
Bied een aantrekkelijke of nieuwe prijs aan. Stel duidelijke en eenvoudige regels op die u nieuwe abonnees zullen opleveren.
Voorbeeld:
Het meest gebruikelijke is om een loting te maken onder de commentaren. Om mee te doen moet u abonnee van de pagina zijn, het bericht liken en een reactie achterlaten waarin u 3 vrienden noemt. Wees creatief en wees niet bang om u door uw concurrenten te laten inspireren.
-
Werf partners
Als u een Facebook-pagina hebt, is het waarschijnlijk dat uw leveranciers, klanten en meer in het algemeen uw partners er ook een hebben. Plan gezamenlijke acties, like, deel of reageer op hun inhoud. Wie weet, zullen zij hetzelfde doen
-
Promoot uw Facebook-pagina
Gebruik een maximum aan media om zoveel mogelijk mensen te laten weten dat u op Facebook zit.
U kunt uw link op uw website plaatsen, op uw andere social media, maar ook op uw papieren communicatiemiddelen (bv. Visitekaarten). U kunt het ook toevoegen in de handtekening van uw e-mails. Aarzel niet om er over te praten
-
Neem contact op met influencers
Influencers hebben per definitie een gemeenschap van duizenden betrokken volgers. Dit is een geweldige kans om uw naam bekend te maken.
Zorg ervoor dat uw activiteit aansluit bij hun leefwereld of dat zij geïnteresseerd zullen zijn in het onderwerp. U kunt dan vragen of zij hun gemeenschap over uw diensten of producten willen vertellen in ruil voor een interessante tegenprestatie.
-
Maak gesponsorde berichten
Facebook mag dan een gratis site zijn, maar het leeft van reclame. U zult dus een bepaald bedrag (niet noodzakelijk hoog) kunnen betalen om gesponsorde reclamecampagnes te voeren.
Met deze campagnes kunt u zich precies richten op de mensen die geïnteresseerd zijn in uw producten of diensten en kunt u uw rendement op uw investering optimaliseren
-
Hoe maak je gesponsorde inhoud op Facebook?
Met gesponsorde berichten kun je aanbiedingen, promoties of nieuws direct naar de mensen sturen met wie je bedrijf praat op Messenger.
Opmerking: U moet voldoende bestaande conversaties op uw pagina hebben om gesponsorde berichten te kunnen maken via een aangepast publiek.
Maak een gesponsord bericht
Om een gesponsord bericht te maken:
- Ga naar de ad creation tool in de Ad Manager.
- Onder Kies een campagnedoel, kies het berichtendoel.
- Geef uw campagne een naam, stel het budget in en klik op Volgende.
- Selecteer onder Advertentietype Gesponsorde berichten uit het vervolgkeuzemenu.
- Kies uw budget en tijdschema.
- Onder Publiek kunt u kiezen om een publiek te creëren of een geregistreerd publiek te gebruiken door te klikken op Toon geavanceerde opties (optioneel). Gesponsorde berichten worden niet verzonden in gesprekken die de laatste 24 uur actief zijn geweest of langer dan een jaar inactief zijn geweest, hoewel deze instellingen aan verandering onderhevig kunnen zijn. Er wordt slechts één gesponsord bericht per persoon per advertentieset afgeleverd.
- Klik op Volgende.
- Onder Berichtsjabloon, selecteer ofwel Alleen tekst of Tekst & afbeelding.
- Typ uw bericht en importeer een foto (optioneel).
- U kunt snelle antwoorden of knoppen aan uw bericht toevoegen onder Klantenacties. Snelle antwoorden zijn vooraf gedefinieerde tekstballonnetjes die aan klanten worden getoond om een gesprek te beginnen en te begeleiden.
- Voltooi het bewerken van uw advertentie en klik op Publiceren.
De meeste gesponsorde berichten worden binnen 24 uur na de startdatum van de campagne verzonden, maar wij raden adverteerders aan hun gesponsorde berichtencampagnes ten minste vijf dagen te laten lopen om de levering te optimaliseren.