Hoe trek ik nieuwe klanten aan?
01.
Stel uw klantenbestand vast
Bepaal het profiel van uw typische klant om uw inspanningen beter te richten op diegenen die waarschijnlijk het meest geïnteresseerd zullen zijn in uw inhoud.
Stel vast wat hun wensen, verwachtingen en gewoonten zijn en waar zij de informatie zoeken die zij nodig hebben.
02.
Bekendheid krijgen
Promoot uw bedrijf met flyers, e-mails, nieuwsbrieven, promoties, enz. Gebruik de juiste communicatiemedia voor uw doelgroepen.
Zie onze handleiding "Hoe maak ik een nieuwsbrief".
03.
Breid uw netwerk uit
Ontmoet nieuwe mensen, leg nieuwe contacten, praat over uw bedrijf, sluit u aan bij clubs die met uw bedrijf te maken hebben en neem deel aan beurzen en evenementen die u bekender zullen maken. Bied dan je diensten aan aan de mensen die je hebt ontmoet.
Uw aanwezigheid en mond-tot-mondreclame zijn van essentieel belang voor de ontwikkeling van uw bedrijf.
04.
Social Media
Als u nog geen professioneel Facebook- of Instagram-account hebt, is het de hoogste tijd om ze aan te maken.
Het opzetten van deze social media alleen is niet voldoende! U zult interessante, nuttige of educatieve inhoud moeten delen en publiceren voor uw klanten. Vul uw accounts met foto's en andere nuttige informatie, organiseer winacties en plaats promoties. Kortom, ga zo veel mogelijk de interactie aan met sociale netwerken en uw volgers.
Een Facebook-pagina maken voor uw bedrijf →
05.
Betaalde reclame op Google en social media
Maak uw website en uw activiteit bekend door gebruik te maken van betaalde reclame. Deze betaalde marketing campagnes maken het mogelijk om uw activiteit of uw website bekend te maken bij gebruikers die op zoek zijn naar wat u te bieden heeft!
Ontdek onze voorwaarden en tarieven voor Google marketing campagnes:
RAJOUTER LIEN
06.
Verzamel adviezen van klanten
Een product of dienst met meerdere positieve klantenbeoordelingen vergroot uw geloofwaardigheid en de kans op het krijgen van nieuwe klanten. Er is geen betere reclame dan een tevreden klant.
Nodig uw tevreden klanten zo vaak mogelijk uit om een recensie achter te laten of te getuigen van hun tevredenheid. U kunt ze doorverwijzen naar uw Facebook- of Google My Business-pagina.
Hoe beveelt een klant mijn bedrijf aan op Facebook? →
07.
Het behouden en ontwikkelen van klantenbinding
Een vaste, trouwe en vooral tevreden klantenkring is een klantenkring die over u praat en u dus onvermijdelijk nieuwe potentiële klanten brengt.
Volg uw bestaande klanten op, geef hen aanbiedingen of gratis producten, of geef hen waardevol advies.
08.
Online telefoongidsen
Verhoog uw aanwezigheid op het web! Het is geen geheim dat hoe meer online profielen en vermeldingen u heeft, hoe meer u uw zichtbaarheid vergroot en hoe groter de kans is dat een potentiële klant u snel vindt.
Er zijn tussen de 30 en 39 vermeldingen in online telefoongidsen nodig om optimale zichtbaarheid en conversie te bereiken. Het is ook belangrijk dat de informatie in deze verschillende telefoongidsen identiek is.
09.
Kijk naar de concurrentie
Kijk naar wat uw concurrenten doen en aanbieden, laat u inspireren door de diensten en producten die werken, zoek uit wat uw potentiële klanten naar uw concurrenten drijft.