Hoe schrijf ik een bericht op Facebook en Instagram?
Als u een Facebook-bericht maakt, moet u uzelf de juiste vragen stellen om het maximale resultaat uit uw bericht te halen.
-  Bepaal uw doelgroepU schrijft geen bericht voor 16-35 jarigen op dezelfde manier als u een bericht schrijft voor een merk dat zich richt op 50+. Weet tot wie u zich richt om beter met hen te communiceren. 
-  Wees kort en bondigU moet het doel van uw bericht of activiteit in een paar woorden kunnen uitleggen. Als u een Facebook-bericht maakt, zorg er dan voor dat die voldoet aan een van deze behoeften: vermaken, informeren, oplossen, onderwijzen. Als u bij het schrijven van uw bericht niet aan een van deze behoeften voldoet, doet u misschien iets verkeerd. 
-  Breng uw boodschap duidelijk overProeflees uw bericht, gebruik de juiste woorden om uw gemeenschap te bereiken en vermijd spelfouten en berichten in HOOFDLETTERS! Dit zou de indruk kunnen wekken dat u schreeuwt en een negatief beeld uitstralen. Aarzel niet om emoji's te gebruiken om belangrijke boodschappen te markeren en de aandacht van de lezers te trekken. Pas op dat u ze niet te veel gebruikt.... 
-  Betrek uw gemeenschapCreëer berichten die uw doelpubliek waarschijnlijk zullen interesseren, leuk vinden, van commentaar voorzien of delen. U moet uw gemeenschap betrekken om te interageren met uw berichten. - Geef uw mening en moedig uw volgers aan hun mening te geven;
- Stel een vraag aan het eind van het bericht;
- Vraag om hulp of tips over een bepaald onderwerp;
- Vraag je fans om iemand te taggen;
- Doe een peiling.
 
-  Illustreer uw berichtVoeg een relevante foto of video toe aan uw Facebook-bericht en trek de aandacht van uw volgers. Besteed aandacht aan de kwaliteit van uw afbeeldingen of video's. 
-  Bepaal uw doelgroepU schrijft geen bericht voor 16-35 jarigen op dezelfde manier als u een bericht schrijft voor een merk dat zich richt op 50+. Weet tot wie u zich richt om beter met hen te communiceren. 
-  Deel kwaliteitInstagram is in de eerste plaats ontworpen om afbeeldingen en video's te delen. Het is dus heel belangrijk om inhoud van goede kwaliteit te plaatsen. Zorg ervoor dat u uw media vastlegt met kwaliteitsmateriaal en aarzel niet om de hulpmiddelen van Instagram te gebruiken om ze te verbeteren. 
-  Wees kort en bondigU moet het doel van uw bericht of activiteit in een paar woorden kunnen uitleggen. Als u een Instagram-bericht maakt, zorg er dan voor dat die voldoet aan een van deze behoeften: vermaken, informeren, oplossen, onderwijzen. Als u bij het schrijven van uw bericht niet aan een van deze behoeften voldoet, doet u misschien iets verkeerd. 
-  Breng uw boodschap duidelijk overProeflees uw bericht, gebruik de juiste woorden om uw gemeenschap te bereiken en vermijd spelfouten en berichten in HOOFDLETTERS! Dit zou de indruk kunnen wekken dat u schreeuwt en een negatief beeld uitstralen. Aarzel niet om emoji's te gebruiken om belangrijke boodschappen te markeren en de aandacht van de lezers te trekken. Pas op dat u ze niet te veel gebruikt.... 
-  Betrek uw gemeenschapCreëer berichten die uw doelpubliek waarschijnlijk zullen interesseren, leuk vinden, van commentaar voorzien of delen. U moet uw gemeenschap betrekken om te interageren met uw berichten. - Geef uw mening en moedig uw volgers aan hun mening te geven;
- Stel een vraag aan het eind van het bericht;
- Vraag om hulp of tips over een bepaald onderwerp;
- Vraag je fans om iemand te taggen;
- Doe een peiling
 
-  Voeg hashtags toeOm ervoor te zorgen dat uw bericht een bredere gemeenschap bereikt, voegt u hashtags toe die betrekking hebben op uw bericht. Als u bijvoorbeeld een foto deelt van het strand waar u tijdens uw laatste vakantie hebt gewandeld, kun u de hashtags #vakantie #strand #beach #holiday #sun toevoegen. Wanneer mensen naar deze hashtags zoeken, is het heel goed mogelijk dat uw bericht verschijnt. Hier zijn enkele regels die u moet volgen bij het gebruik van hashtags: - Plaats ze lager in je tekst, zodat ze niet interfereren met het lezen van uw bericht of in de eerste reactie. Let erop dat u een koppelteken of een punt plaatst voor elke spatie tussen uw tekst en uw hashtags, want Instagram verwijdert automatisch lege tekstspaties.
- Beperk u tot een tiental hashtags.
- Varieer u hashtags bij elke post.
- Onderzoek de trending topics van de dag en de hashtags van de dag of het onderwerp waar u over schrijft
 
 
  
 