Hoe kan ik me bij meer mensen bekend maken?
-
Werk aan de SEO van uw website
Door regelmatig aan de SEO van uw website te werken, verbetert u de positie ervan in Google. Het zal dus gemakkelijker gevonden worden door mensen die zoeken naar bedrijven in uw sector, en dus tegelijkertijd meer bezocht worden.
Bekijk dit artikel voor meer tips over het verbeteren van SEO.
-
Gebruik Social Media
Door aanwezig en actief te zijn op social media, zullen uw berichten gedeeld worden door uw volgers en dus zichtbaar zijn voor hun vrienden. Dit kunt u zien als digitale mond-tot-mond reclame. Door uw berichten te delen, waarderen uw volgens uw werk, en verspreiden ze het woord aan iedereen.
Denk er dus aan uw publicaties te variëren om niet verveeld te raken, en om zoveel mogelijk mensen te interesseren.
-
Adverteer online
Of het nu gaat om een adwords-campagne, of een reclamecampagne op sociale netwerken, met een online campagne kunt u een groter aantal potentiële klanten bereiken.
De SEA-campagne zal uw site in de topresultaten van Google plaatsen op bepaalde zoekwoorden, gedurende een bepaalde periode en in een bepaalde regio.
Met een social media-campagne kunt u veel mensen bereiken. Met deze campagnes kunt u gerichter te werk gaan, en dus meer rendement behalen.
-
Zet een sponsorsysteem op
Mond-tot-mondreclame is de beste manier om uzelf bekend te maken. Helaas is het ook een oplossing waar u weinig controle over heeft. Als uw klanten besluiten hun vrienden of familie niet over u te vertellen, of als ze het vergeten, zal er geen mond-tot-mond reclame komen.
Door een sponsorsysteem op te zetten, geeft u uw klanten een zeer goede reden om over u te praten, en uw diensten en/of producten aan hun vrienden en familie te verkopen. Bovendien kunt u met dit systeem uw huidige klanten behouden.
-
Neem deel aan beurzen
Door deel te nemen aan beurzen kunt u rechtstreeks in contact komen met klanten die op zoek zijn naar uw diensten/producten. U zult met hen kunnen praten en hen advies geven. Het is ook een gelegenheid om hun contactgegevens te noteren zodat zij na de beurs opnieuw contact kunnen opnemen om de verkoop af te ronden.
Op deze beurzen kunt u ook bedrijven ontmoeten die op zoek zijn naar partnerschappen. Dit soort alliantie zal u ook veel nieuwe klanten opleveren. Aarzel dus niet om ook de beurzen te bezoeken op zoek naar partnerschappen.
-
Organiseer evenementen
Bedrijfsevenementen zoals "opendeurdagen" zullen u helpen om uw bedrijf bekend te maken bij een meer lokale clientèle. U kunt zich kenbaar maken aan nieuwkomers in de buurt, en u zult worden herinnerd door andere bewoners die uw nieuwe producten en diensten kunnen ontdekken en uiteindelijk een beroep op u kunnen doen.
-
Voer reclameacties uit
Het is niet omdat digitaal sterk de voorkeur geniet dat u andere communicatiemiddelen zou moeten vergeten. Er staan u nog vele andere oplossingen ter beschikking om uw bedrijf bekend te maken:
- Flyers in elke doos;
- Lokale kranten;
- Nationale krantenpers;
- Gespecialiseerde pers;
- Radio;
- Televisie;
- Sponsoring.
Er is iets voor elk budget en elk type klant. Het belangrijkste is een grafische samenhang te behouden in de verschillende gebruikte kanalen om gemakkelijk herkenbaar te zijn. Vergeet niet u aan te passen aan je doelwit. Bijvoorbeeld: als u zich richt tot jongeren onder de 20, zullen de gedrukte media geen effect hebben.