Wat is een gedupliceerd profiel op een zakelijke pagina en hoe helpt ons verwijderingsproces uw bedrijf?
Wat is een gedupliceerd profiel op een zakelijke pagina?
Het gaat om een profiel van een zakelijke pagina dat om een of andere reden dubbel is aangemaakt in een directory, terwijl een reeds bestaand profiel van een zakelijke pagina over dezelfde bedrijfsinformatie beschikte.
Waarom wordt een profiel van een zakelijke pagina gedupliceerd en waarom is het belangrijk om dit te beheren?
Er bestaan talloze redenen die kunnen verklaren waarom een duplicaat van een profiel wordt gecreëerd. Het kan dat iemand bijvoorbeeld informatie over zijn onderneming of over een meer specifieke locatie in een bepaalde directory wil toevoegen, zonder te weten dat we deze al hebben gecreëerd in de directory.
Over het algemeen zijn duplicaten ongewenst. Ons engagement tegenover onze klanten is om de integriteit van hun gegevens te behouden en het dupliceren ervan in een bepaalde directory te voorkomen. Wij wensen dat elke zakelijke pagina per directory precies over één actief zakelijk profiel
beschikt om de lokale SEO in zoekmachines te verbeteren.
Ons product doet zijn best om automatisch duplicaten te detecteren en te verwijderen. De duplicatie kan echter niet altijd automatisch worden afgehandeld. Omwille van de kwaliteitsgarantie rekenen we op onze klantenondersteuning om te beslissen welke stappen er te volgen zijn met betrekking tot een profielduplicaat. Het is cruciaal voor de directories waarmee wij werken om niet de profielen te verwijderen die niet moeten worden verwijderd, en enkel de echte duplicaten te verwijderen.
Hoe identificeren wij duplicaten en besluiten wij actie te ondernemen?
Ons systeem beschikt over een logica die het toelaat om een zakelijke pagina op ons platform te vergelijken met de zakelijke pagina in de directories. Dit werkt als volgt:
- Wij voeren een zoekopdracht uit op de directories.
- Meerdere profielen, die de directory beschouwt als goede resultaten van de zoekopdracht, worden ons toegestuurd.
- Vervolgens vergelijken wij elk veld (bijvoorbeeld de naam, het adres en het telefoonnummer) van de locatie met onze informatie over de zakelijke pagina, en kennen we aan elk veld een score toe.
- Ons algoritme weegt het belang van elk veld af en geeft een totaalscore.
- Op basis van het resultaat dat wij bekomen, beoordelen we of het al dan niet een mogelijk duplicaat betreft.
- De beslissing of het al dan niet over een te verwijderen duplicaat gaat, gebeurt manueel.
Belangrijk:
Niet alle directories laten ons toe om duplicaten te verwijderen, dus het uiteindelijke resultaat kan ook hiervan afhangen.